reprezentare logo Kosson

Categorii în Română

Aceasta este categoria rădăcină a tuturor nivelurilor care derivă pe o structură ierarhică pentru resursele în limba română.

AdunareFeminista1922Afis

Arhivele Naționale participă în cadrul proiectului #AllezDemocracy promovat de Archive Portal Europe în colaborare cu Europeana, prin câteva documente referitoare la nașterea ideilor democratice și evoluția acestora în România: Proclamația de la Islaz din 1848, Constituția din 1923, buletine de vot, pledoarii pentru votul feminin, semne și afișe electorale.

http://bit.ly/2xxJ4JO

Add a comment

CataloguTipariturilorHeader

Catalogul online al tipăriturilor românești vechi este un instrument prin care este facilitat accesul la informație actuală și de calitate despre problematica civilizației tiparului în spațiul cultural românesc. Inițiat de Asociația MetruCub – resurse pentru cultură alături de Biblioteca Sfântului Sinod și Muzeul Național al Hărților și Cărții Vechi (MNHCV), www.tipariturivechi.ro își propune să dezvolte o bază de date cu informații despre unitățile bibliografice care constituie opera tipografică românească în general și cea bucureșteană în special, până la anul 1830. Contextul actual este marcat de dispersarea informației despre tipăriturile românești vechi într-o serie de publicații foarte diverse, fapt ce îngreunează și îngrădește accesul la o componentă esențială a culturii române.

[SURSA]

Add a comment

Suntem pe vârful unei revoluții globale în domeniul predării și învățării. Profesorii din întreaga lume elaborează o vastă cantitate de resurse educaționale pe Internet, care sunt deschise și liber accesibile pentru uzul tuturor. Acești profesori creează o lume în care fiecare pământean să poată accesa și contribui la suma întregii cunoașteri umane. De asemenea, plantează semințele unei noi pedagogii în care educatorii și elevii creează, modelează și dezvoltă cunoștințele împreună, aprofundând abilitățile și înțelegerea lor pe măsură ce evoluează.

Această mișcare a educației deschise, care se dezvoltă, combină tradiția stabilită de a împărtăși ideile bune între colegii educatori și cultura colaborativă și interactivă a internetului. Este construită pe convingerea că toată lumea ar trebui să aibă libertatea de a folosi, personaliza, îmbunătăți și redistribui resursele educaționale fără constrângere. Profesorii, cursanții și alții care împărtășesc această credință se reunesc ca parte a unui efort la nivel mondial de a face educația mai accesibilă și mai eficientă.

Colecția globală extinsă de resurse educaționale deschise a creat un teren fertil pentru acest efort. Aceste resurse includ materiale de curs cu licență deschisă, planuri de lecție, manuale, jocuri, software și alte materiale care susțin predarea și învățarea. Ele contribuie la creșterea gradului de accesibilitate a educației, în special acolo unde banii pentru materialele de învățare sunt puțini. Acestea hrănesc cultura participativă a învățării, creația, distribuția și cooperarea care schimbă cu rapiditate cunoașterea de care au nevoie societățile.

Add a comment

Există o știre neconfirmată cum că deputata PSD Oana Vlăducă (PSD) ar fi depus o interpelare adresată ministrului culturii și Identității Naționale prin care se cere reînființarea Comisiei Naționale a Bibliotecilor datată 13 septembrie.

Această știre a fost semnalată pe grupul FB al ANBPR și sursa ar fi publicația online „Politica Broaștei”.

Linkul către publicație este: http://www.politica-broastei.ro/oana-vladuca-psd-dambovita-demers-la-ministerul-culturii-pentru-reinfiintarea-comisiei-nationale-a-bibliotecilor/

Add a comment

programSimpozionBAR150

JOI 14 SEPTEMBRIE 2017

Sosirea şi înregistrarea participanţilor : 8:30 -

SECŢIUNEA I, 9:00-11:00
Moderatori: Florin Gheorghe Filip, Angela Repanovici

9:00 Cuvânt de deschidere Florin Gheorghe Filip, Biblioteca Academiei Române
9:05 Mircea Regneală (Universitatea Bucureşti): Biblioteca Academiei şi biblioteconomie românească;

Add a comment

ec rtd os skills report final complete 2207 1

Raport al Grupului de Lucru privind Educația și Competențele în Științele Deschise

Mesajul central al acestui raport este că pentru a trece la o angajare deplină și automată a cercetătorilor în Științele Deschise, este necesară o modificare radicală a culturii și a modului de a gândi în comunitatea cercetătorilor și a părților implicate.

Add a comment

AfisIzilitTransparent2017

Biblioteca Judeţeană „George Bariţiu” Braşov, în parteneriat cu Asociația Națională a Bibliotecarilor și Bibliotecilor Publice din România – ANBPR și Uniunea Editorilor din România – UER, invită bibliotecile publice să participe la concursul de promovare a aplicației iZiLIT – Întâlnire Zilnică cu Literatura.

Add a comment

Biblioteca Judeţeană „George Bariţiu” Braşov vă propune o alternativă la modurile tradiționale de acces și explorare a culturii scrise, prin intermediul proiectului iZiLIT – Întâlnire Zilnică cu LITeratura, realizat în parteneriat cu Asociația Națională a Bibliotecarilor și Bibliotecilor Publice din România – ANBPR și Uniunea Editorilor din România – UER, cofinanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional.

LogoBibJudBrasoc anbprLogo UERLogo

Proiectul se derulează în perioada 15 iunie – 15 noiembrie 2017 și are drept scop dezvoltarea unei forme inovatoare de promovare și de comunicare a literaturii române contemporane, în rândul tinerilor. Astfel, Biblioteca Județeană „George Barițiu” Brașov, împreună cu partenerii săi ANBPR și UER, va dezvolta o aplicație pentru telefoane mobile, disponibilă gratuit, care va inspira utilizatorul aplicației, în fiecare zi, cu o recomandare de lectură din literatura română contemporană.
Utilizatorul va primi imaginea coperții cărții recomandate, o notă scurtă despre povestea pe care o ascunde, informații sumare despre autor și adresa de twitter sau facebook a autorului, acolo unde aceasta va fi disponibilă. Această particularitate a aplicației va crea oportunitatea și va încuraja inițierea dialogului direct între autori și cititori.

afis Izilit bibjudbrasov anbpr uer 2017

Add a comment

Full title of the project: ATHENA
Number: D3.1
Date: 30 April 2009
Funding programme: eContentplus
Publisher: Athena

ECP-2005-CULT-038099 ATHENA

Report on existing standards applied by European museums

Deliverable number D3.1

Dissemination level Public

Delivery date 30 April 2009

Status Final

Author(s)

Gordon McKenna, Collections Trust (UK) Chris De Loof, Royal Museums of Art and History (Belgium)

eContentplus

This project is funded under the eContentplus programme1,

a multiannual Community programme to make digital content in Europe more accessible, usable and exploitable.

1 OJ L 79, 24.3.2005, p. 1.

Table of Contents

Introduction

1.1 The purpose of work package 3

Work package 3 of the ATHENA project (WP3) is tasked with:

  1. Reviewing the different standards in use by museums;

  2. Facilitating the mapping of those standards to a common metadata standard;

  3. Assessing the requirements for the persistent identification of digital objects and collections;

  4. Producing tools to support the conversion of museums’ data into the common harvesting format for ingestion into the main Europeana service.

WP3 also works together with other work packages in the project. In particular WP3 works closely with WP4 and WP7: feeding information about standards for their work. Also the survey which is the basis of this deliverable was extended to include collecting information on IPR issues for use within WP6.

Overview of the deliverable

This deliverable is the first outcome of this work and is based on a survey of the content that partners contracted to provide to Europeana through the ATHENA project. These collections are described, in outline, in the Description of Work for the project (pp10-33).

The first part looks at Some basic concepts, a familiarity with these will be useful for the understanding of the rest of the deliverable.

Next we give an exposition of the range key standards being used by museums in a Standards landscape. This is done in order to provide a kind of ‘snap shot’ of the current situation. As with any landscape the view may vary over time, some standards may become more popular, others might disappear, but we believe that the major features will remain.

The next section looks at the results of the ATHENA Standards Survey. The analysis will answer a set of questions about the standards use in museums in Europe as exemplified by the collections in the survey.

Finally we draw some Conclusions about the use of standards in European museums with its implications for the ATHENA project and for Europeana in general.

Add a comment

Pentru cei interesați de materialul pe care-l produc pentru învățarea limbajului de programare JavaScript și în urma unor recomandări venite prin intermediul unui chestionar online, vă ofer capitolul introductiv pentru a avea un prim contact.

Acesta este modul în care va apărea cartea tipărită și sper să vă facă îndeajuns de curioși pentru a dori să citiți întregul material.

Dedic acest efort copiilor și vouă, celor curioși, care veți învăța mai întâi prin a înțelege.
Este pentru voi, cei care lucrați în biblioteci și în alte instituții de memorie. Motivul pentru care vi se adresează vouă este nevoia unei noi abordări a practicii în contactul permanent cu informația și cu reprezentările atât de bogate ale acesteia.

Ceea ce am realizat după un efort de câțiva ani de acumulare personală, este faptul că nu există materiale de învățare prea multe în domeniul programării care să explice și cu ajutor vizual extins concepte și situații pe care anumite abstractizări ale unui limbaj le expune celor nefamiliarizați. Vizualizare nu înseamnă să te filmezi cum scrii cod pe care îl povestești. Aici mă gândesc la faptul că este nevoie să desenezi, să vezi cu ochii minții posibilele reprezentări ale abstractizărilor. Această lucrare dorește să ofere îndeajuns de mult suport vizual pentru a realiza scopul de învățare.

Acesta este și un efort de a lărgi baza de acces în limba română către un nou instrument de expresie: programarea. Chiar dacă limbajul de programare își găsește expresia prin cuvintele limbii engleze, nu există niciun motiv să nu pornești pentru că există o barieră de limbă. Setul acestora este mic și nu este nimic dificil în a le înțelege. Amânarea pentru momentul când vei învăța engleza este neproductivă și ce-ar fi o experiență de învățare a unui lucru nou fără mici provocări? Toate cuvintele rezervate în limba engleză vor fi traduse ca înțeles și voi puncta acolo unde este necesară lămurirea termenilor. Nu vei fi singur, te voi seconda acolo unde știu că e greu, unde nu face sens din prima.

Pentru că această lucrare se adresează și specialiștilor din științele informării și prin extensie tuturor celor din domeniul umanioarelor digitale, accentuez faptul că nu mai poate fi despărțită nevoia de a dobândi noi abilități, de cerința de a le pune în practică. Ceea ce doresc să subliniez este că aproape toate serviciile moderne ale unei instituții de memorie sau de cercetare nu mai pot fi gândite fără o formă sau alta de prelucrare a datelor și informațiilor, fie că este remodelare, regăsire după șabloane sau prezentarea lor către comunitate ori interconectarea cu alte seturi ori sisteme de gestiune.

Add a comment

Anul trecut anunțam lansarea oficială a unui nou catalog online în România care folosea sistemul integrat de bibliotecă Koha. Experiența Koha la Biblioteca Universității „Dunărea de Jos” din Galați (BUDJG) este relatată pe scurt în articolul „Koha, un proiect colaborativ viabil”, publicat în revista Axis Libri și, mai amplu, în lucrarea „Implementarea sistemului integrat de bibliotecă Koha: studiu de caz la Biblioteca Universității “Dunărea de Jos” din Galaţi”, prezentată în cadrul Conferinței Asociației Bibliotecarilor din România, Timișoara, 2016. Ambele lucrări se încheie într-o notă retorică: ce-ar fi dacă BUDJG ar veni cu propria contribuție ca utilizator Koha? Cu alte cuvinte, ai dobândit noi abilități, ai trăit o experiență reușită, „dă-o mai departe!” (Pay it forward!).

KohaDunareaDeJos01

SCOPUL

În cadrul întâlnirilor de lucru cu bibliotecarii de la BUDJG au fost elaborate prezentări, tabele, proceduri și un manual de utilizare. În cadrul campaniei de promovare la nivel local și național a softului Koha, BUDJG și-a împărtășit „trăirile” prin intermediul întâlnirilor profesionale și webinarelor. Și parcă tot mai era loc de ceva...
Ghidurile video sunt instrumente de lucru perfecte și foarte eficiente pentru procesul de învățare atunci când este vorba fie de un hobby, fie de o profesie: croșetat, împletit, arta machiajului, folosirea mașinii de cusut, utilizarea un anumit software etc. Așa a apărut ideea de a utiliza tehnologia screenrecording pentru a „pune pe picioare” ghiduri video care să descrie, pe înțelesul tuturor, principalele funcții ale softului open source Koha.

Add a comment

Subcategorii

Sunt toate articolele tip semnal. Informație de moment care anunță, care indică o resursă (eveniment sau altceva) în curs de constituire. Abia agregările post-factum intră în secțiunile siteului. 

Informații despre evenimente care s-au întâmplat și despre care nu avem relatări. Semnale că s-a întâmplat ceva undeva la care membrii comunității n-au avut acces. În cazul în care știrea devine mai târziu resursă, va rămâne și semnalul și resursa fiind asigurată istoricitatea.

Articole, materiale, resurse la întâmplare.
Sunt toate știrile care au apărut în ziua postării indiferent de fluxul de pe care au fost preluate.
Întrebări și Răspunsuri

Întrebări și Răspunsuri

Materiale care vorbesc depre activitățile și istoricul comunității.

Câteva aspecte privind realizările membrilor comunității.

Ce am dori să facem în viitor.

Sunt vizate în special documentele oficiale ale Uniunii Europene şi în particular declaraţiile de principii cu planurile lor de acţiune.

Agende care se stabilesc la nivel european.
Strategii europene.

Aici vor fi cuprinse informații despre proiectele europene care prezintă interes pentru comunitatea noastră.

Rețele stabilite la nivel european.
Consultări la nivel european.
Rapoarte la nivel de Uniune.
Principii europene

Comunicări la nivel de Uniune.

Această categorie va găzdui resurse care descriu organisme importante la nivel european, fie acestea asociații, fundații sau alte persoane juridice cu importanță pentru breaslă.

Termenul acquis comunitar desemnează totalitatea drepturilor şi a obligaţiilor comune care decurg din statutul de stat membru al Uniunii Europene.

Adoptată fie de către Consiliul Uniunii Europene, fie de către Consiliul UE împreună cu Parlamentul European sau de Comisia Europeană, decizia este actul prin care instituţiile comunitare se pronunţă asupra unor cazuri particulare.

 

Printr-o decizie, instituţiile pot solicita unui stat membru sau unui resortisant din UE să acţioneze sau să nu acţioneze, îi pot conferi drepturi sau impune obligaţii.

 

Decizia este:
• individuală, iar destinatarii ei trebuie să fie desemnaţi individual, ceea ce o diferenţiază de regulament,
• obligatorie în toate elementele sale.

 

[SURSA] [DEF]

Această secţiune îşi propune alcătuirea unui corp unitar de texte de maxim interes care privesc Ştiinţele Informării. Marea parte a textelor vor fi orientate către aspectul practic şi mai puţin pe cel teoretic. Prin această secţiune se doreşte impulsionarea practicienilor către abordarea noilor tehnici şi tehnologii.

Aceasta este categoria unde veți putea găsi materiale din domeniul Culturii Informației.

Pentru că este nevoie de îndrumare la nivel de tutoriat, vă invităm să parcurgeți materialele propuse de colegii noștri.

Documentele relevante pentru Cultura Informației.

Rapoarte de activitate
Cursuri
Articole generale care privesc științele informației la nivel global.
Cadrul de reglementare a activităților breslei.

Legislația BAMG-urilor (Biblioteci, Arhive, Muzee, Galerii) din România. 

Legislație de bibliotecă pentru România.

Legislația arhivelor din România

Legislația aplicabilă muzeelor din România.

Acestă categorie conține acte emise de instituții ale Statului român care vin să completeze legislația primară pentru domeniu.

Vom aduce profilele de specialiști așa cum acestea sunt recunoscute la nivel național sub denumirea de standarde ocupaționale.

Profile de specialiști care lucrează în arhive.

Promovarea politicilor naționale, internaționale, la nivel asociativ și chiar instituționale - exemple de bune practici pentru biblioteci, arhive, muzee și galerii.

Aspecte practice care privesc activitatea de zi cu zi a breslei.

Membrii comunității sunt încurajați să folosească această categorie pentru a-și încadra articolele cu tematică dedicată.

Această secțiune va găzdui resurse dedicate celor care sunt obișnuiți să învețe cu ajutorul îndrumărilor filmate.

Această secțiune este dedicată practicii conservării paginilor web.
Această secţiune are ca scop gruparea materialelor ce restituie publicului larg mărturii culturale româneşti prezentând aspecte mai mult sau mai puţin cunoscute.

Momente din cultura scrisă a României

Momente din viața cărturarilor, a celor care au trudit pentru a crește universul de informații și cultură a României.

Cărturari de seamă ai României.

Această categorie va găzdui articole care oferă o mărturie sonoră sau audiovizuală a diferitelor momente importante ale breslei.

Această secţiune cuprinde diverse prezentări de de produse sau servicii ori proiecte sau orice are impact asupra activităților breslei noastre.

Prezentări, semnalări, recenzi ale diferitelor opere, materiale, suporturi de curs, etc.

O mică evidență a proiectelor românești ale breslei.

Ați fost la o conferință unde a fost prezentat un proiect? Vreți să scrieți despre acea prezentare a proiectului? aici este categoria care găzduiește astfel de materiale. Aceasta este categoria prezentărilor de proiecte care s-au făcut în cadrul diverselor evenimente sau în cazul în care prezentarea a mai multor proiecte s-a făcut sincretic într-un singură prezentare.

Tot ce poate fi mai nou ca și manifestări în cadrul breslei, fie în țară, Europa sau străinătate.
Participarea la evenimente care au o coagulare în mediul virtual cu sau fără corespondent fizic.
Evenimente desfăşurate în afara ţării la care membrii comunităţii au participat şi doresc să împăşească impresiile şi concluziile.
Evenimete la nivel naţional la care membri ai comunităţii au participat şi doresc să relateze concluziile şi impresiile.
Aceste evenimete sunt cele la care membrii comunităţii nu au participa, dar care prin importanţa lor trebuie menţionate şi luate în evidenţă pentru efectele care le produc. Aceste evenimente nu sunt diferenţiate intern şi extern precum cele la care membrii comunităţii au participat direct.
Din momentele vieții fac parte și despărțirile. Suntem convinși că aici veți afla că cei dragi nouă și-au luat rămas bun doar pentru o vreme.

Promovarea Accesului Deschis în România

Aici veți putea găsi toate documentele oficiale care au fost emise de autoritățile românești, europene și internaționale.

Studii privind Accesul Deschis.
Cronica evenimentelor ce privesc promovarea Accesului Deschis.
Activități de promovvare și de sprijinire a Accesului Deschis.

Această categorie este dedicată tuturor resurselor care evidențiază mecanisme de recompensare pentru cei care promovează și care operează cu Accesul Deschis.

Tot ce ține de activitățile menite a trece în mediu digital operele care constituie patromoniul cultural peren.
Proiecte, initiative, programe privind activitățile de digitizare.
Standarde comunicare
Bune practici privind activitatea de digitizare.

Acestă secțiune este dedicată domeniului arhivisticii.

Acestă categorie va include documentele cele mai relevante pentru domeniul arhivisticii.

Categorie dedicate bibliotecilor

Ce aduce viitorul?! Trenduri care merită să fie urmărite.

Registrul central al comunității.

Aici veți găsi instituțiile care constituie sistemul informațional românesc și nu numai. Învităm pe toți cei care fac parte din acest sistem să-și prezinte instituția aici.

Main registry for Kosson community

Here you will find the most relevant information categories and resources to map the Romanian an European information space. We invite you to add a profile of your institutions or relevant content nodes.

Aici veți putea găsi cele mai importante repere instituționale din zona bibliotecilor publice românești.

Aici veți găsi bibliotecile universitare din România.

Inaugurată la 14 martie 1895 ca Fundaţie Regală, BCU „Carol I” conferă o continuitate dinamică tradiţiilor culturale şi educative care i-au marcat începuturile. Într-o scrisoare adresatã Preşedintelui Consiliului de Miniştri - document ce poate fi considerat un adevãrat act de întemeiere, Regele Carol I îşi declara "dorinţa de a înfiinţa un aşezãmânt spre binele tinerimii universitare de la toate facultãţile din ţarã, înzestrat cu o bibliotecã totdeauna deschisã".

http://www.bcub.ro/

Catalog: http://cacheprod.bcub.ro/webopac/Vubis.csp

Înfiinţată in 1835 ca bibliotecă a Academiei Mihăilene, Biblioteca Centrală Universitară "Mihai Eminescu" Iaşi este o instituţie de cultură a cărei evoluţie a transformat-o într-o componentă principală a vieţii universitare ieşene de astăzi, având rolul ei distinct, în care funcţiile sale informative şi formative se împletesc cu calitatea de tezaur a miilor şi sutelor de mii de tomuri preţioase pe care le deţine în colecţiile sale.

Strada Păcurari 4
700511 Iaşi
România

http://www.bcu-iasi.ro/

Catalog: http://193.231.13.10:8991/F

19 mai - Inaugurarea propriu-zisă a bibliotecii, odată cu cea a Universităţii, în prezenţa familiei regale şi a Guvernului Român, primind denumirea de "Biblioteca Universităţii Regele Ferdinand I" din Cluj. După 1920, fondurile bibliotecii s-au îmbogăţit prin donaţiile a peste 125 instituţii şi persoane particulare, dintre care amintim: Academia Română, Arhivele Statului, Casa Şcoalelor, Muzeul Limbii Române ş.a.

Str. Clinicilor nr. 2
400006 Cluj-Napoca România

http://www.bcucluj.ro/

Catalog: http://aleph.bcucluj.ro:8991/F

  • În anul 1969 a luat fiinţă Biblioteca Institutului de Învăţământ Superior - subordonată Universităţii “Babeş Bolyai” din Cluj.
  • În anul 1990 aceasta s-a transformat în Biblioteca Universitară, odată cu înfiinţarea universităţii sibiene.

Colecţiile bibliotecii au sporit an de an, urmând procesul de dezvoltare a universităţii sibiene, cu apariţia de noi specializări, completând fondul iniţial prin achiziţii, schimb de publicaţii şi donaţii din partea unor oameni de cultură şi instituţii.

  • Din anul 1998 la biblioteca universitară funcţionează alături de bibliotecile centrelor culturale şi biblioteci filiale organizate pe lângă facultăţi.
  • În anul 2000, biblioteca universitară a devenit Biblioteca Centrală a Universităţii “Lucian Blaga”din Sibiu.

La sfârşitul anului 2008, Biblioteca Universităţii “Lucian Blaga”, împreună cu filialele sale s-au mutat într-un spaţiu nou, adecvat unei biblioteci universitare moderne, ce corespunde noilor cerinţe de informare – documentare – cercetare, cu rol de susţinere superioară a învăţământului academic sibian.

http://bcu.ulbsibiu.ro/

Catalog: http://biblioteca.ulbsibiu.ro/Liberty3/gateway/gateway.exe?application=Liberty3&displayform=opac/main


1948 - anul infiintarii Bibliotecii Institutului de Silvicultura
1949 - unificarea Bibliotecii Institutului de Mecanica cu Biblioteca Academiei Comerciale
1953 - unificarea Bibliotecii Institutului de Mecanica cu Biblioteca Institutului Forestier, care a preluat fondul de carte de la Biblioteca Institutului Politehnic Bucuresti, Biblioteca Institutului de Silvicultura din Campulung Moldovenesc si Biblioteca Institutului de Silvicultura din Brasov
1960 - infiintarea Bibliotecii Institutului Pedagogic Brasov; initierea activitatii de informare si documentare; incetarea activitatii Litografiei
1964 - constituirea Serviciului de Informare si documentare
1971 - crearea Bibliotecii Universitatii din Brasov; desfiintarea Bibliotecii Institutului Pedagogic Brasov si preluarea fondului de catre Biblioteca Universitatii din Brasov
1979 - initierea sistemului automat de introducere si regasire a informatiilor, in colaborare cu INID Bucuresti si Centrul de Calcul al Universitatii din Brasov
1990 - crearea Bibliotecii Facultatii de Stiinte Economice; crearea Bibliotecii Facultatii de Muzica
1991 - crearea Bibliotecii Universitatii "Transilvania" din Brasov
1995 - crearea Bibliotecii Facultatii de Medicina
1996 - incheierea parteneriatului cu University of Amsterdam, Faculty of Arts – Olanda si dotarea cu softul VUBIS
2006 - infiintarea salii cu acces direct la colectii din Aula Universitatii
2007 - infiintarea depozitului central cu scopul imprumutului de publicatii la domiciliu

Catalog: http://but.unitbv.ro/opac.htm

Biblioteca functioneaza ca unitate specializata, sub egida Universitatii "Dunarea de Jos". Sediul central - sala de lectura I (40 locuri): carti din domeniul stiintelor umaniste (lingvistica, literatura româna si straina, ziaristica), publicatii periodice românesti si straine, teze de doctorat, lucrari de referinte (dictionare, enciclopedii etc.); sala de lectura II (60 locuri): publicatii din domeniul stiintelor exacte (matematica, fizica, chimie, biologie etc.), stiintelor ingineresti (informatica, electronica, electrotehnica, mecanica, metalurgie, constructii de nave, industrie chimica, constructii civile, hidrotehnica, industrie alimentara, piscicultura); sala multimedia: acces la INTERNET (4 calculatoare), consultarea catalogului electronic al Bibliotecii, consultarea documentelor electronice din colectiile bibliotecii, a bazelor de date on-line, a altor resurse electronice pe Internet.

http://www.lib.ugal.ro/

Catalog:

1913 ia fiinţă Academia de Înalte Studii Comerciale şi Industriale şi biblioteca de profil
1924 -1926 construirea noului sediu al Academiei, situat in Piaţa Romană
1927 biblioteca este organizată pe baza principiilor biblioteconomice
1935 se inaugurează noul sediu al bibliotecii care cuprindea două săli de lectură, trei camere de studiu şi depozitul de cărţi
1948 legea privind învăţământul în R. P. România; se introduce obligativitatea concepţiei marxist-leniniste şi a marxismului dialectic
1955 se extinde sistemul de biblioteci-filiale la un numar de 38
1990 incepe reînnoirea colecţiilor prin schimb internaţional şi donaţii
1996 debutează procesul de modernizare al bibliotecii pentru a oferi invăţământului un suport ştiinţific
2002 prin înfiinţarea Bibliotecii Virtuale începe o altă perioadă de transformare a bibliotecii într-o instituţie capabilă să susţină activitatea de cercetare necesară unei inţelegeri exhaustive a mediului economic din ce în ce mai complex.

Piaţa Romană, nr. 6, sector 1 București
Clădirea „Ion N. Angelescu” etaj 2, camera 0234
București România

http://www.biblioteca.ase.ro/

Catalog: http://www.biblioteca.ase.ro/catalog/index.php

Biblioteca Centrală Universitară „Eugen Todoran” din Timişoara, devenită din 1993 una dintre cele patru biblioteci centrale universitare din ţară, alături de instituţiile similare din Bucureşti, Cluj şi Iaşi, oferă acces la peste un milion volume, cărţi, reviste şi alte tipuri de documente. Biblioteca are un sediu central, format din două corpuri de clădire, biblioteci filiale situate în clădirile facultăţilor UVT, precum şi bibliotecile Austria şi Britanică. Din anul 2005, prin participarea la proiectul NUSIDOC, catalogul bibliotecii a fost integrat în portalul (ROmanian Library Network Science & Technology). Regăsirea documentelor se poate face utilizând catalogul electronic al B.C.U.T., care cuprinde peste 200.000 de titluri şi este accesibil la adresa http://ibm.bcut.ro.

http://www.bcut.ro/

Catalog: http://aleph.bcut.ro/F/?func=find-b&find_code=WRD&local_base=CUT01&request=

Cu prilejul centenarului naşterii pedagogului I.C. Petrescu, conducerea Ministerului Învăţământului a aprobat atribuirea acestui nume bibliotecii.

Acesta va constitui ghidul bibliotecilor județene din România.

Înfiinţată la 6 august 1867, un an dupa fondarea Societaţii Academice Române

Inventarul colecțiilor digitale publice din România și a românilor de pretutindeni.

DACOROMANICA este cea mai importantă bibliotecă digitală românească accesibilă gratuit în INTERNET.

Constituirea Bibliotecii Digitale Naţionale, parte componentă a Bibliotecii Digitale Europene, are ca principal scop conservarea şi protecţia patrimoniului cultural naţional existent în bibliotecile din Sistemul Naţional de Biblioteci

Biblioteca digitală conține cărti, manuscrise, periodice și materiale iconografice din colecțiile bibliotecii BCU Cluj. 

 

Colecţiile Bibliotecii Judeţene "Octavian Goga" Cluj - contribuție la Europeana.

Biblioteca Naţională Digitală Moldavica oferă pentru prima dată acces integrat la moştenirea culturală scrisă, inclusiv cărţi, manuscrise, tipărituri vechi şi rare, alte documente patrimoniale. 

CIMEC Bunuri culturale mobile clasate în Tezaurul Patrimoniului Cultural Naţional

Bază de date întreţinută de cIMeC București - 2010;
Arheologie, Etnografie, Monumente, Muzee, Carte, Arte interpretative
http://europeana.cimec.ro/

Resurse profesionale primare (cărți, articole, broșuri, studii, comunicări, etc).

Aceasta va fi linia temporală a comunității.

Multe evenimente, momente și fragmente importante din viața profesională și nu numai.

Această secțiune va conține materiale necesare înțelegerii obiectelor digitale, a structurii datelor pe care acestea le conțin, a modului cum acestea pot forma structuri informaționale complexe și cum pot fi agregate pentru a fațeta cunoașterea umană.

{module Articole relevante}

Această categorie conține materiale care vor da o dimensiune a eforturilor de ordonare a practicilor privind constituirea, agregarea, prezervarea și diseminarea obiectelor digitale.
Multe din materialele privind obiectele digitale și prezervarea acestora sunt rezultatul direct al eforturilor a multor instituții (instituții de memorie) cu interese directe în a-și gestiona cât mai eficient colecțiile proprii. Aici vom prezenta organismele interesate și produsele de informare ale acestora.
O mulțime de proiecte au fost dedicate cercetării obiectelor digitale și a modurilor cum aceste pot fi prezervate. Dorim ca această categorie să ofere o dimensiune cât mai completă a ce a produs fiecare proiect în parte. Categoria se constituie și ca un efort de conservare într-un punct unic al acestor produse foarte importante nu numai din punct de vedere istoric, dar și pentru valoarea acestora ca informații. Pe cât ne va sta în puteri vom încerca să punem la dispoziție și livrabilele în formate deschise precum Open Document Format sau alte scheme bazate pe XML. Ar fi de dorit incorporarea acestora ca HTML-uri simple pentru o posibilă exploatare automată în viitor.
Anual se desfășoară foarte multe conferințe dedicate prezervării digitale. Vom prezenta cele mai importante iar acolo unde vor fi găsite prezentări de maxim interes și este permis, le veți găsi și aici.
Niciun obiect digital sau o agregare de resurse digitale nu ar putea fi exploatată corect dacă nu ar exista un cadru coerent pentru diseminare. Acest cadru se supune unei adevărate arte prin care prezinți utilizatorilor fațete ale cunoașterii. Aceste fațete sunt organizate după reguli guvernate de arhitectura informațională. Aici vom putea găsi materiale relevante pentru aceast domeniu fără de care obiectele digitale nu-și găsesc un spațiu de utilitate.
Toate eforturile de lungă durată au la bază un nivel al încrederii și consensului între persoanele și organizațiile implicate. Acestea sunt politici și instrumente de promovare care trebuie evidențiate și din care să putem învăța.
Pentru a realiza programe de prezervare digitală care să întrunească dezideratul „prezervării digitale pe termen lung”, vom evidenția abilitățile și competențele pe care specialiștii domeniului vor trebui să și le însușească.

Resurse necesare prezervării digitale: vocabulare, date deschise, date deschise interconectate.

Nimic nu funcționează în acest moment fără o bază software. Aici vor fi aduse în atenție soluțiile existente, fie că este produs comercial, fie că sunt soluții cu sursă deschisă.
Software necesar pentru instalarea și operaționalizarea unui depozit digital de obiecte digitale.
Diverse apleuri și situații delicate.

Dragi colegi,

Aici veți putea semnala situațiile anormale prin care din diferite motive instituțiile în cadrul cărora activați le traversează. Orice material care conține acuzații nefondate, injurii sau atacuri la persoane sau instituții vor fi retrase imediat și fără drept de apel. Folosiți acest spațiu cu înțelepciune și nu pentru a iniția procese de intenție. Dorim ca acest loc să nu aibă prea mult conținut! Nicio abatere de la conduita verbală în cazul comentariilor nu va fi tolerată. Doar prin calm și analiză a faptelor se poate ajunge la concluzii utile.
Responsabilitatea conținutului materialelor postate se declină sursei de unde au fost preluate. Mulțumiri.

Aceasta categorie va conține acte legale emise de Statul români și instituțiile din subordine precum și alte organe administrative care fac interesul domeniului.

Textele constituționale

Categoria articolelor dedicate prezervării digitale. Vor fi evidențiate aici articolele care sunt relevante pentru prezervarea digitală din întreaga lume.

Diverse prezentări ale unor produse sau edificii ori servicii.

Da, viitorul este unul al mașinilor și al oamenilor care consumă date exprimate lizibil pentru amândoi. aici sunt pașii mei în a înțelege resorturile și eforturile spre acest punct.

Locul în care respectul meu se îndreaptă spre cei mai mari ca mine. Muuuult mai mari ca mine.

Categoria backlogurilor

Pentru că am să împărtășesc și din experiențele mele în lucrul cu softwareul, fie că-l scriu, fie că-l folosesc.
Categoria tehnologiilor web cu care mă jos
Diverse gânduri care sunt doar un fitil pentru posibile articole.

Informație care adresează problematica Datelor Deschise și a Informațiilor din Sectorul Public așa cum aceste subiecte apar în centrul atenției și a preocupărilor breslei. Aceste domenii nu sunt separate de activitatea instituțiilor noastre și e bine să avem un punct de sprijin în aplicare.

Tot ce ține de realizarea liantului util comunicării.

Protocoale de comunicare a datelor.

Standardele după care se modelează realitatea digitală.

Resursele acestei categorii vin să completeze competențele specialiștilor din științele informării prin completare fericită și cu alte ramuri de activitate ale umanioarelor.

Această categorie este dedicată popularizării, dezbaterii și progresului în domeniul Resurselor Educaționale Deschise. Puteți găsi texte și materiale care explică, promovează și elaborează agenda RED în România, Europa și în întreaga lume.

Subcategorie dedicată documentelor de importanță majoră pentru promovarea și adoptarea Resurselor Educaționale Deschise.