Tipărire
Părinte: Resurse Educaționale Deschise
Categorie: Documente RED
Accesări: 3766

Suntem pe vârful unei revoluții globale în domeniul predării și învățării. Profesorii din întreaga lume elaborează o vastă cantitate de resurse educaționale pe Internet, care sunt deschise și liber accesibile pentru uzul tuturor. Acești profesori creează o lume în care fiecare pământean să poată accesa și contribui la suma întregii cunoașteri umane. De asemenea, plantează semințele unei noi pedagogii în care educatorii și elevii creează, modelează și dezvoltă cunoștințele împreună, aprofundând abilitățile și înțelegerea lor pe măsură ce evoluează.

Această mișcare a educației deschise, care se dezvoltă, combină tradiția stabilită de a împărtăși ideile bune între colegii educatori și cultura colaborativă și interactivă a internetului. Este construită pe convingerea că toată lumea ar trebui să aibă libertatea de a folosi, personaliza, îmbunătăți și redistribui resursele educaționale fără constrângere. Profesorii, cursanții și alții care împărtășesc această credință se reunesc ca parte a unui efort la nivel mondial de a face educația mai accesibilă și mai eficientă.

Colecția globală extinsă de resurse educaționale deschise a creat un teren fertil pentru acest efort. Aceste resurse includ materiale de curs cu licență deschisă, planuri de lecție, manuale, jocuri, software și alte materiale care susțin predarea și învățarea. Ele contribuie la creșterea gradului de accesibilitate a educației, în special acolo unde banii pentru materialele de învățare sunt puțini. Acestea hrănesc cultura participativă a învățării, creația, distribuția și cooperarea care schimbă cu rapiditate cunoașterea de care au nevoie societățile.

Cu toate acestea, educația deschisă nu se limitează doar la resursele educaționale deschise. De asemenea, se bazează pe tehnologii deschise care facilitează învățarea flexibila și colaborarea, precum și schimbul reciproc deschis de practici de predare, care permit educatorilor să beneficieze de cele mai bune idei ale colegilor lor. De asemenea, poate să includă noi abordări pentru evaluarea, acreditarea și învățarea colaborativă. Înțelegerea și adoptarea unor astfel de inovații este esențială pentru viziunea pe termen lung a acestei mișcări.

Există multe bariere în calea realizării acestei viziuni. Cei mai mulți profesori rămân neștiutori de creșterea numărului de resurse educaționale deschise. Multe guverne și instituții de învățământ, fie nu sunt conștiente, fie nu sunt convinse de beneficiile educației deschise. Diferențele dintre sistemele de licențiere pentru resursele deschise creează confuzie și incompatibilitate. Și, desigur, majoritatea lumii nu are încă acces la computerele și rețelele care fac parte integrantă din cele mai actuale eforturi privind educația deschisă.

Aceste bariere pot fi depășite, dar numai prin colaborare. Invităm cursanți, profesorii, formatorii, autorii, școlile, colegiile, universitățile, editorii, sindicatele, asociațiile profesionale, creatorii de politici publice, guverne, fundații și alții care împărtășesc viziunea noastră de a se angaja în urmărirea și promovarea educației deschise și, în special a acestor trei strategii pentru a spori impactul și impactul resurselor educaționale deschise:

  1. Profesorii și cursanții: În primul rând, îi încurajăm pe profesori și pe cursanți să participe activ la mișcarea educațională deschisă. Participarea include: crearea, utilizarea, adaptarea și îmbunătățirea resurselor educaționale deschise; cuprinzând practici educaționale construite în jurul colaborării, descoperirii și creării de cunoștințe; și prin invitarea colegilor și apropiaților să se implice. Crearea și folosirea resurselor deschise ar trebui să fie considerată integrată educației și ar trebui să fie susținută și recompensată în consecință.
  2. Resursele educaționale deschise: În al doilea rând, îi invităm pe profesori, autori, editori și instituții să ofere propriile resurse în mod deschis. Aceste resurse educaționale deschise ar trebui să fie liber distribuite folosind licențe deschise, care facilitează utilizarea, revizuirea, traducerea, îmbunătățirea și partajarea de către oricine. Resursele ar trebui să fie publicate în formate care să permită utilizarea și editarea și compatibilitatea cu o diversitate de platforme tehnologice. Ori de câte ori este posibil, acestea ar trebui să fie disponibile și în formate accesibile persoanelor cu handicap și persoanelor care nu au încă acces la Internet.
  3. Politica educației deschise: În al treilea rând, guvernele, consiliile școlare, colegiile și universitățile ar trebui să facă din educația deschisă o prioritate majoră. În mod ideal, resursele educaționale finanțate de contribuabili ar trebui să fie resurse educaționale deschise. Procesele de acreditare și adoptare ar trebui să acorde prioritate resurselor educaționale deschise. Depozitele de resurse educaționale ar trebui să includă în mod activ și să evidențieze resursele educaționale deschise în colecțiile lor.

Aceste strategii reprezintă mai mult decât un lucru bun. Acestea constituie o investiție înțeleaptă în predarea și învățarea pentru secolul XXI. Acestea vor face posibilă redirecționarea fondurilor din manuale scumpe către un mai bun proces educațional. Acestea vor ajuta profesorii să exceleze în munca lor și să ofere noi oportunități de vizibilitate și impact global. Acestea vor accelera inovarea în educație. Ei vor da mai mult control elevilor privind învățarea. Acestea sunt strategii care au sens pentru toată lumea.

Mii de profesori, cursanți, autori, administratori și factori de decizie sunt deja implicați în inițiative privind educațiea deschisă. Acum avem ocazia să creștem această mișcare pentru a include milioane de profesori și instituții din toate colțurile pământului, mai bogate sau mai sărace. Avem șansa de a contacta factorii de decizie politică, colaborând pentru a profita de oportunitățile ce vor urma. Avem oportunitatea de a implica antreprenori și editori care dezvoltă modele deschise inovative de afaceri. Avem șansa de a îngriji o nouă generație de cursanți care se angajează cu materiale educaționale deschise, sunt potențați de învățarea lor și împărtășesc noile cunoștințe și perspective cu ceilalți. Cel mai important este faptul că avem o șansă de a îmbunătăți dramatic viața a sute de milioane de oameni din întreaga lume prin oportunități educaționale și de învățare accesibile în mod gratuit, de înaltă calitate și cu relevanță locală.

Noi, semnatarii, invităm toate persoanele și instituțiile să ni se alăture prin semnarea Declarației de Educație Deschisă de la Cape Town și, făcând acest lucru, să ne angajăm să urmăm cele trei strategii enumerate mai sus. De asemenea, îi încurajăm pe aceia care semnează să urmeze strategii suplimentare în tehnologia educațională deschisă, schimbul deschis de practici de predare și alte abordări care promovează o cauză mai largă a educației deschise. Cu fiecare persoană sau instituție care face acest angajament - și cu fiecare efort de a ne articula în continuare viziunea - ne apropiem de o lume a educației deschise, flexibile și eficiente pentru toți.