reprezentare logo Kosson

JavaScript

Pentru toți cei care au nevoie de materiale de referință pentru a înțelege anumite aspecte ale limbajului de programare JavaScript, vă invit să considerați spre consultare acest prim release oficial de la https://github.com/kosson/javascript-invat-eu-inveti-si-tu/releases/tag/0.0.1 Este un efort de doi ani deja și încă nu s-a încheiat. Cu drag pentru voi toți. Add a comment

Pentru cei interesați de o resursă deschisă dedicată înțelegerii JavaScript, vă invit să accesați bit.ly/JS-tu-eu

Va fi actualizată cât de des posibil iar scopul final este un manual vizual, care să vină în sprijinul celor care doresc să netezească multe asperități legate de acest limbaj de programare. Resursa nu este una finală și poate suferi multe modificări de acum încolo.

Unele lucruri sunt abia la început, altele chiar sunt bine ilustrate, dar vă las să aruncați un ochi.

Add a comment

Extinderea prototipului - schemă

Sper să vă ajute să înțelegeți mai bine așa-zisa „moștenire” prin prototip în JavaScript.

JavaScript un mecanism clasic de moștenire așa cum este așteptat în cazul tipic al moștenirii unei clase copil a caracteristicilor clasei părinte, în fapt, o copiere a acestor caracteristici, după care se nu mai există nicio relație la instanțierea într-un obiect, nu există în JavaScript. De fapt, se poate vorbi de o „delegare comportamentală” și nu de o moștenire în sensul clasic. Obiectele stabilesc legături prototipale prin care se pot face delegări pe lanțul prototipal.

Add a comment

Pentru că există foarte puțină documentați în limba română pentru JavaScript m-am hotărât să scriu și eu câte ceva. Pentru că îmi place să și desenez, am făcut o schemă după explicațiile lui Kyle Simpson.

JavaScript este un limbaj bazat pe moștenire prototipală - prototypal inheritance

Mantre
- Nu există clase!
- Motorul Javascript construiește automat o metodă Obiect în obiectul window. Această metodă are un obiect foarte important care se numește prototype.
- În cazul tuturor funcțiilor, motorul JavaScript generează un obiect prototype (numeFunctie.prototype).
- Funcțiile sunt legate de obiectul prototip prin metoda .constructor
- Funcțiile nu sunt cele care generează obiectul prototype.
- Fiecare funcție are un prototype object diferit.
- O funcție apelată cu ```new``` în fața sa este un constructor.
- Obiectele pot moșteni alte proprietăți direct din alte obiecte
- [[Prototype]], adică proprietatea .prototype este o legătură de la un obiect la altul. Se obține legătura prin Object.create() sau ca efectul numărul 2 al folosirii cuvântului cheie ```new```. Mecanismul pe care-l realizează .prototype este unul de delegare a cererii pentru referința unei proprietăți sau metode către un oiect mai sus pe lanțul prototipal către un alt obiect.

Add a comment