reprezentare logo Kosson

Evenimente

Tot ce poate fi mai nou ca și manifestări în cadrul breslei, fie în țară, Europa sau străinătate.

Sunt momente când pentru a înțelege viitorul trebuie să fii implicat în activitățile care-l zămislesc.

Suntem cu toții angrenați în dezvoltarea societății cunoașterii, mai ales breasla noastră care are menirea de a așeza la baza abilităților utilizatorilor noștri regăsirea și filtrarea calitativă a informației. Tot acest proces în care suntem fiecare dintre noi implicați beneficiază în acest moment de serviciile accesului la cea mai mare realizare umană din istorie: Internetul. Pe undeva Internetul cu aspectul său disruptiv și profund neutru începe să cadă pradă propriului succes. De ce spun asta? pentru că înregistrăm din ce în ce mai multe acțiune de a reglementa și controla diferite aspecte pornind de la nivelul de acces până la cel de conținut. Astăzi am avut privilegiul de a participa la seminarul organizat de Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații împreună cu Asociația pentru Tehnologie și Internet intitulat „Neutralitatea rețelelor și sustenabilitatea internetului”. Vă invit să parcurgeți împreună cu mine câteva dintre ideile prezentate pentru a înțelege ceea ce vine și peste breasla noastră din acest punct de vedere, cel al modului cum va fi Internetul în viitor.

Biblioteca Universității din Tartu, Tartu, 27 – 30 iunie, 2012

http://www.utlib.ee/liber2012/tartu.html

Cea mai bună cale de a vă familiariza cu LIBER este de a participa la Conferința Generală Anuală.
În fiecare an, profesioniștii din domeniul informării din întreaga Europă se reunesc în cadrul Conferinței Anuale pentru a face din acest eveniment un prilej de dezbateri  și comunicare; stabilirea de legături și colaborare; identificarea necesităților și împărtășirea ideilor și a informației la nivel European.

Conferințele Anuale ale LIBER sunt găzduite de bibliotecile europene, care oferă membrilor noștri o mare șansă de a se întâlni în orașe precum Sankt Petersburg,  Groningen, Uppsala, Istanbul, Toulouse, Aarhus și Barcelona. În 2012, Conferința Anuală va fi găzduită de colegii noștri de la Biblioteca Universității din Tartu în  Estonia.

Pentru cei care doresc mai multe amănunte despre LIBER, vă rog să descărcați flyerul în limba română de la: default  LIBER - Making the case for European Research Libraries (265.18 kB 2012-05-02 11:51:25){jcomments on}

Iată frumoasa prezentare-invitație la IFLA 78: Bibliotecile azi! Inspiră! Surprind! Capacitează!
Din România cine va merge?

 

Stimați colegi,

Cu deosebită bucurie am plăcerea să vă anunț încheierea procedurilor de migrare a conținutului siteului comunității pe cea mai nouă versiune Joomla! - soluția care stă la baza acestui nod web. Procesul de migrare a adus și dificultăți inevitabile datorită diferențelor în funcționalități și modul în care este organizată și gestionată baza de date.

Vă rugăm să aveți răbdare pentru a elimina în timp și aspectele care sunt nefinisate.

Pentru a sărbători acest moment așa cum se cuvine, am „pregătit” o hăinuță nouă siteului, una care să omagieze unul dintre cele mai vechi și mai importante suporturi pentru cultura scrisă: papirusul. Pentru plăcerea dumneavoastră și pentru a vă îmbia către viitoarele contribuții personale, am imaginat această punte care să lege prezentul întrupat în activitatea comunității noatre și trecutul prin dialogul tăcut pe care papirusul l-a stimulat și întreținut secole.

Vă așteptăm contribuțiile și gândurile.

Stimați colegi,
Duminică (22 aprilie 2012) Biblioteca Națională a primit pe Preafericitul Părinte Patriarh Daniel care împreună cu alte înalte fețe bisericești, au săvârșit slujba sfântă de sfințire a Bibliotecii Naționale (transcriptul Cuvântului adresat). Pentru dumneavoastră am pus cap la cap câteva momente filmate cu această ocazie solemnă. Acest articol va fi continuat pe măsură ce va fi parcursă întreaga agendă a evenimentelor care debutează astăzi 23 aprilie 2012. Cu această ocazie, vă urez vouă tuturor LA MULȚI ANI cu bine și să creștem sprijinindu-ne unii pe ceilalți în înțelepciune.
  

Biblioteca Naţională a României – deschiderea oficială a noului sediu – 23-27 aprilie 2012 

Invitaţie

Începând din data de 23 aprilie 2012, Biblioteca Naţională a României, instituţie patrimonială fundamentală a ţării, va deschide treptat, în noul său sediu, situat în B-dul Unirii nr. 22 din Bucureşti, activităţile destinate publicului, moment mult aşteptat de noi toţi.
Timp de cinci zile, din 23 şi până în 27 aprilie, vă propunem, sub deviza O perspectivă asupra culturii – Biblioteca Naţională a României, un program inaugural care va încerca să prezinte publicului larg activităţile şi misiunea unei biblioteci naţionale, atât zonele de interferenţă între biblioteca naţională şi celelalte tipuri de biblioteci (publice, specializate, universitare, şcolare, de cercetare), cât şi cele de interferenţă între biblioteca naţională şi alte instituţii info-documentare, precum muzeele, arhivele, centrele culturale.
[SURSA
Miercuri, 23 mai 2012, Consiliul pentru Cercetări şi Schimburi Internaţionale (IREX) în parteneriat cu Ministerul Culturii, Ministerul Tehnologiei Informaţiei şi Comunicaţiilor, Ministerul Muncii, Protecţiei Sociale şi Familiei și Centrul de e-Guvernare au lansat programul Global Libraries în Moldova. [SURSA]

Global Libraries în Moldova este un program pilot care, timp de 2 ani, va evalua oportunităţile de facilitare a accesului populației la mijloacele tehnologiei informaționale în Republica Moldova, prin intermediul reţelei existente de biblioteci publice. Programul va iniția consultări cu principalii factori interesați de biblioteci, va organiza seminare de instruire pentru bibliotecari, precum și va selecta, printr-un proces competitiv, 60 de biblioteci publice din Moldova care vor primi calculatoare pentru accesul publicului la Internet. De asemenea, pe întreg teritoriul țării vor fi create 5 Centre Regionale de Formare care vor instrui peste 100 de bibliotecari pentru a putea utiliza la maximum potenţialul noilor resurse tehnologice în beneficiul comunităţilor. Programul este realizat datorită sprijinului oferit de Fundaţia Bill şi Melinda Gates în cooperare cu Agenţia Statelor Unite pentru Dezvoltare Internaţională (USAID).

Colocviul este o manifestare anuală și se adresează studenţilor, masteranzilor şi doctoranzilor în Ştiinţele Comunicării, precum şi absolvenţilor facultăţilor de profil, cu specializare în Comunicare şi Relaţii Publice, Studii media, Jurnalism, Ştiinţe ale Informării şi Documentării. În acest an, colocviul se va desfășura în perioasa 18-19 mai, la Facultatea de Litere, Universitatea din Bucureşti (Str. Edgar Quinet, nr. 5-7, sector 1, Bucureşti).

Persoanele interesate sunt rugate să trimită un rezumat în limba română sau engleză (în funcţie de limba în care îşi vor prezenta lucrarea), de maximum 500 de cuvinte, până la data limită de 10 mai 2012, orele 24, pe adresa de e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

Abstractele trebuie să conţină: Numele şi prenumele autorului, afilierea instituţională (facultatea, departamentul, nivelul de studii – anul de licenţă, masterat sau doctorat; anul absolvirii şi forma de învăţământ, dacă este cazul), adresa de e-mail a autorului, titlul lucrării, rezumatul propriu-zis, 3-5 cuvinte-cheie, referinţele bibliografice. În subiectul e-mailului trebuie să apară menţionat „Pentru colocviul studenţesc în Ştiinţele Comunicării, 18-19 mai 2012”.

Lucrările vor fi supuse unei evaluări ştiinţifice a Consiliului Departamentului de Ştiinţele Comunicării al Facultăţii de Litere, Universitatea din Bucureşti, urmând a se anunţa rezultatele selecţiei în data de luni, 14 mai 2012, la avizierul facultăţii (parter, lângă secretariat) şi pe site-ul departamentului.

O selecţie a celor mai reprezentative lucrări susţinute în cadrul colocviului va face obiectul unei ediţii speciale a unui jurnal electronic. Normele de redactare vor fi anunţate ulterior în documentele conferinţei.

Pentru informaţii suplimentare, puteţi contacta comitetul ştiinţific la tel-fax 021 314 61 77 sau e-mail Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
 [SURSA]
S-ar părea că Mundaneum sau mai bine ce a mai rămas din impresionanta colecție adunată cu trudă de părinții Otlet și La Fontaine își va găsi reflectarea în domeniul digital. {sharethis}
Pe 13 Martie, 2012 a fost anunțat parteneriatul între Mundaneum și Google, moment în care am aflat de o viitoare expoziție intitulată „Cunoașterea la un click distanță”. Aici găsiți anunțul original: http://www.mundaneum.be/index.asp?ID=765 {jcomments on}
Prin prezenta vă informăm că Ministerul Culturii al Republicii Moldova, Biblioteca Naţională şi Fundaţia Conferinţa Directorilor Bibliotecilor Publice (CoDiBiP) organizează în luna mai conferinţele zonale cu genericul: Probleme şi tendinţe actuale în activitatea bibliotecilor publice. [Sursa: http://www.slideshare.net/cdbclub/cz-proiect-scrisoare] {sharethis}

Subcategorii

Participarea la evenimente care au o coagulare în mediul virtual cu sau fără corespondent fizic.
Evenimente desfăşurate în afara ţării la care membrii comunităţii au participat şi doresc să împăşească impresiile şi concluziile.
Evenimete la nivel naţional la care membri ai comunităţii au participat şi doresc să relateze concluziile şi impresiile.
Aceste evenimete sunt cele la care membrii comunităţii nu au participa, dar care prin importanţa lor trebuie menţionate şi luate în evidenţă pentru efectele care le produc. Aceste evenimente nu sunt diferenţiate intern şi extern precum cele la care membrii comunităţii au participat direct.
Din momentele vieții fac parte și despărțirile. Suntem convinși că aici veți afla că cei dragi nouă și-au luat rămas bun doar pentru o vreme.