reprezentare logo Kosson

Evenimente

Tot ce poate fi mai nou ca și manifestări în cadrul breslei, fie în țară, Europa sau străinătate.

E-scan testat de eleviPrima editie a targului de carte Book Land organizat de Mihaela Petrovan, directorul general al More Than Pub (agentia de relatii publice),  a fost constituit din aproximativ 150 de edituri locale participante si anticariate iar numarul de vizitatori pentru aceasta editie fiind estimat sa ajunga la aproximativ 350.000 de persoane. Acest eveniment a fost inconjurat de spectacole de muzica si dans, de evenimente pentru cei mari si cei mici si de lansari multimedia.

Evenimentul urban a avut loc intre 15 si 17 aprilie (vineri-duminica) in AFI Palace Cotroceni, cel mai mare centru comercial din tara, cu un trafic mediu zilnic de 70.000 de vizitatori in timpul saptamanii si de 100.000, in zilele de weekend.

Pe parcursul celor 3 zile ale targului BookLand s-au demarat evenimentelor editoriale de renume ca lansarea cartii “Reversul medaliei” scrisa de Andreea Raducan. Carte ce este editata de Cartile Tango, iar la eveniment au participat Cristian Topescu, Alice Nastase Buciuta si Simona Catrina. Targul de carte BookLand a gazduit si Gala Premiilor Reteaua literara 2011.

In cadrul acestei dintai editii a targului de carte Book Land, editurile si anticariatele participante au expus carti din toate domeniile, albume, editii de colectie, dictionare, etc. Completand si latura digitala a targului, Z Spot Media a oferit vizitatorilor posibilitatea de a testa cele mai profesionale scannere de carte (CopiBook si e-Scan) , alese si pentru crearea Bibliotecii Digitale a Romaniei si care au starnit curiozitatea si interesul vizitatorilor.

Comment (0) Hits: 2118

Stimate colege, stimați colegi,

Vă urez gânduri calde, sănătate și statornicie în toate cele bune câte le faceți.

Cu drag

{sharethis}

Comment (0) Hits: 5624

Stimați colegi,

În cadrul conferinței ANBPR, la Brașov a fost o discuție foarte interesantă despre cum pot fi sprijinite bibliotecile în momentele de criză mai ales prin implicarea celor care ar putea organiza și/sau întreține activități de suport pentru biblioteci (advocacy). Iată că de la IFLA vine câteva semnale clare privind preocuparea pentru viitorul profil al celui care va activa în biblioteci. Vă rog să participați la acest sondaj.{sharethis}

˝În acest moment de criză este urgentă promovarea și sprijinirea bibliotecilor care își adaptează și formulează mesajul pentru secolul 21 și mai ales potențialul ca resurse culturale și economice. Utilizarea canalelor media sociale a devenit din ce în ce mai importantă în acest proces în zilele noastre. Acestea oferă bibliotecilor și susținătorilor lor o gamă variată de posibilități pentru a ajunge la comunitățile lor. Numele meu este Federica Marangio. Sunt Ofițerul pentru Sprijinirea activităților de Suport din cadrul IFLA (International Federation of Library Associations and Institutions, www.ifla.orgwww.ifla.org). Vă rog să petreceți câteva minute pentru a completa chestionarul. Explorează noi forme de colaborare care leagă oameni și resurse și care oferă condițiile care permit tuturor să ia parte la evenimentele culturale. Un mediu sănătos inspiră și întărește rolul bibliotecarilor în societate, oferă instrumentele și sprijinul pentur a construi o viață profesională activă, angajate și plină de înțeles. Indiferent unde locuiți, dacă vă angajați într-un mediu internațional sănătos și modern, înseamnă că faceți sistemul propriu mult mai vibrant și contribuiți la ceșterea și îmbunătățirea acestuia. Respondenții ce care-i caut sunt profesioniști încercați, debutanți și studenți ai școlilor de bibliologie și științele informării. În acest scop este foarte important să încludeți câteva informații de natură personală. Rezultatele sondajului vor face posibilă conturarea unei imagini a ceea ce credem despre noile moduri de colaborare în biblioteci. Acestea vor fi prezentate într-un workshop al IFLA dedicat studenților la bibliologie și științele informării privind perspectivele proprii și așteptărilor în a deveni un ˝nou profesionist˝ la Simpozionul Internațional BOBCATSSS 2011 în Ungaria www.bobcatsss2011.com. Dacă doriți să aflați despre aceste rezultate, vă rugăm să trimiteți un email la: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

Vă mulțumesc pentru colaborare.

Federica Marangio

http://www.surveymonkey.com/s/LBCP5LY

Comment (0) Hits: 7626

Peste 630 de milioane de opere din instituțiile de memorie au nevoie de atenție imediată și îngrijire. Optzeci de procente din aceste instituții nu au personal plătit care să aibe în responsibilitare îngrijirea colecțiilor; 22 procente nu au personal deloc care să aibe grijă de colecție. Aproape 2,6 miliarde de opere nu sunt protejate de vreun plan de urgență. După cum ne-au învățat recentele dezastre naturale, aceste resurse sunt în pericol în cazul unui dezastru. Colecții aparținând familiilor, persoanelor sau comunităților sunt în pericol deopotrivă.

ALA încurajează bibliotecile și alte instituții pentru a utiliza Săptămâna Prezervării pentru a se conecta la comunități prin evenimente, activități și resurse care subliniază ceea ce putem face la nivel individual sau împreună pentru a prezerva colecțiile personale sau partajate. Anul trecut, peste 65 de evenimente au avut loc la nivel național. Vezi Evenimentele din Săptămâna Prezervării din SUA din anul 2010 pe Google Maps. {sharethis}{jcomments on}

Parteneri fondatori:

Comment (1) Hits: 6818

Bursele sunt oferite pentru a sprijini cinci colegi din țări în afară de Scandinavia, Europa de Vest, Australia, Noua Zeelandă, SUA și Canada pentru a participa la conferința Next Library din Aarhus. {sharethis}
Bursele sunt oferite prin finanțare de la Fundația Bill & Melinda Gates.
Candidații aleși vor primi sprijin sub forma achitării taxei de conferință plus o sumă în valoare maximă de 2000 Euro pentru transport, cazare și diurnă.

Cheltuielile suplimentare trebuie să fie acoperite prin sponsorizare sau chiar de către participant (în condiții excepționale, în funcție de costurile de deplasare, se poate lua în considerare o majorare până la 2.500 de Euro).

Comment (0) Hits: 2269

{sharethis}

Comment (0) Hits: 7508

Scannere de carte prezentate la Conferinta Internationala "Information Science & Literacy"In cadrul celei de-a doua Conferinte Internationale cu tema "Information Science and Information Literacy 2011” organizata la Biblioteca Universitatii „Lucian Blaga” din Sibiu, specialistii Z SPOT MEDIA  au oferit participantilor posibilitatea de testa cele mai performante scanere de carte utilizate in domeniul digitizarii documentelor (CopiBook si e-Scan). De asemenea Dl Cornel ESANU, Product Manager in cadrul Z Spot Media a prezentat participantilor cele mai noi solutii de digitizare si arhivare a cartilor, software pentru restaurarea cartilor vechi, software pentru crearea de biblioteci virtuale si echipamente si accesori necesare unui proces de digitizare complet.

Accesul liber la informatie pentru atragerea unui numar cat mai mare de vizitatori in biblioteci si universitati a fost mesajul promovat de catre Z Spot Media si producatorul de scannere de carte i2S. Astfel institutiile din domeniul educational beneficiaza de oferte speciale pentru copiatorul digital de carte e-Scan, reduceri de peste 30%. {sharethis}

Comment (2) Hits: 2668

Stimați colegi,
Anul acesta în perioada 7 - 9 aprilie se va desfășura la Brașov Conferința Internațională privind Proprietatea Intelectuală și Managementul Informațional (IPM '11). Evenimentul va fi găzduite de Universitatea Transilvania din Brașov.
Detalii la http://www.wseas.us/conferences/2011/brasov/ipm/

WSEAS - (The World Scientific and Engineering Academy and Society) este o organizație internațională non-profit înfințată în 1996 care acoperă domeniul de cercetare ingineresc care promovează dezvoltarea și evaluarea noilor metode matematice și tehnici computaționale, precum și aplicarea acestora în domeniul științei și ingineriei. De asemenea, WSEAS sprijină cercetarea și difuzarea cunoașterii științifice și din domeniul ingineriei mai ales în domeniul matematicii, științei computerelor și ingineria electronică, precum și interacțiunea acestora cu alte științe (fizică, chimie, biologie, medicină, inginerie, științele pământului, științe spațiale, etc...). {sharethis}

Un lucru foarte important demn de menționat este că lucrările acestei conferințe vor indexate de următoarele organizații:

1. ISI (ISINET), 2. INSPEC (IET, former IEE), 3. CSA (Cambridge Scientific Abstracts), 4. ELSEVIER and Elsevier Bibliographic Database,
5. ZENTRALBLATT, 6. ULRICH, 7. MATHSCINET of AMS (American Mathematical Society), 8. MATHEMATICAL REVIEWS of AMS (American Mathematical Society),
9. Directory of Published Proceedings, 10. Computer Science Bibliography Administrator, 11. American Chemical Society and its Index: Chemical Abstracts Service,
12. European Library in Paris (France), 13. DEST Database (Australia), 14. Engineering Information,
15. SCOPUS, 16. EBSCO, 17. EMBASE, 18. Compendex (CPX), 19. GEOBASE, 20. BIOBASE.
21. BIOTECHNOBASE, 22. FLUIDEX, 23. OceanBase, 24. BEILSTEIN Abstracts, 25. World Textiles, 26. MEDLINE, 27. British Library
28. National Library of Greece, 29. German National Library of Science and Technology, 30. IARAS Index

Comment (0) Hits: 8358

Stimați colegi, dragi membri ai comunității, {sharethis}

Anul acesta am marcat cinci ani de existență. Sunt cinci ani în care am crescut împreună, am căutat să ridicăm nivelul informațiilor și valoarea contribuită în beneficiul nostru comun.

Nu toți am înțeles faptul că pentru a primi trebuie ca tu însuți să oferi primul. De asemenea, lucrul colaborativ mediat electronic este departe de a fi cel mai reușit exemplu de bună practică. Dedicația pentru a exploata filonul curiozității suferă și ea supusă fiind la agresiunea externă a vremilor neprielnice.

Toate aceste nu produc tristețe ci mai degrabă o bucurie mare pentru că știu că toate aceste resurse sunt în fiecare dintre dumneavoastră și sunt păstrate pentru a sluji unui scop nobil sau poate unul supus eficienței. Rămâne să găsim împreună mijloacele de a folosi aceste resurse abia atinse

Hristos Domnul care astăzi se naște să ne aibe pe toți în pază, să ne țină sănătoți și să ne dea puterea și înțelegerea pentru a ne deschide mai mult unii celorlalți, pentru a fi și mai uniți, pentru a fi mai vocali, pentru a fi o comunitate.

Cu drag și cu prețuire, 

Comment (0) Hits: 5966

Cel mai dificil atunci când privești la distanță de două zile după un eveniment este să strângi gândurile și să privești detașat peste întreg.

S-a încheiat și această întâlnire importantă pentru breasla noastră. Am realizat că prin eforturile organizatorilor, care merită toată recunoașterea pentru strădania lor, s-a reușit fixarea și mai solidă a unui reper calendaristic necesar tuturor celor care consideră că profesia noastră aparține viitorului prin legăturile fine care se stabilesc cu managementul colecțiilor digitale sub toate aspectele.

Anul acesta Conferința a fost organizată prin colaborarea cu Biblioteca Academiei Române împreună cu Centrul de Cercetare pentru Informația Digitală al Universității din București sub președenția onorifică a Prof. Ing. Constantin OPREAN, Rectorul Universității „Lucian Blaga” din Sibiu. Este o punte solidă care se face cu Asociația Bibliotecarilor din România, colaborator și inițiator al studiilor din  domeniul culturii informației împreună cu Biblioteca Universității „Lucian Blaga” din Sibiu – organizatorii primei ediții a acestei conferințe. Angrenarea acestor vârfuri ale domeniului din țara noastră, indică interesul și mai ales sprijinul oferit tuturor specialiștilor breslei indiferent de afiliere pentru a păși într-o nouă etapă de convergență.

Am primit aprecieri foarte calde și din inimă din partea colegilor din străinătate, dar acest lucru nu ar trebuie să ne fie spre laudă, ci spre veghere ca toți să ne apropiem și mai mult de idee, de logica unei necesare evoluții. Chiar dacă nu am participat la eforturile organizatorice, am simțit ca și anul trecut că există multiple puncte convergente care ar trebuie să fie întărite dincolo de oricare alte probleme care apar, fie de natură financiară sau altele imprevizibile. Dar ca unul care am ajutat în trecut la organizarea unor astfel de evenimente mulțumesc colectivului bibliotecii pentru că toți ne-am simțit „de acolo”. E important! {sharethis}

Comment (1) Hits: 4750
Participarea la evenimente care au o coagulare în mediul virtual cu sau fără corespondent fizic.
Evenimente desfăşurate în afara ţării la care membrii comunităţii au participat şi doresc să împăşească impresiile şi concluziile.
Evenimete la nivel naţional la care membri ai comunităţii au participat şi doresc să relateze concluziile şi impresiile.
Aceste evenimete sunt cele la care membrii comunităţii nu au participa, dar care prin importanţa lor trebuie menţionate şi luate în evidenţă pentru efectele care le produc. Aceste evenimente nu sunt diferenţiate intern şi extern precum cele la care membrii comunităţii au participat direct.
Din momentele vieții fac parte și despărțirile. Suntem convinși că aici veți afla că cei dragi nouă și-au luat rămas bun doar pentru o vreme.