reprezentare logo Kosson

Evenimente

Tot ce poate fi mai nou ca și manifestări în cadrul breslei, fie în țară, Europa sau străinătate.

Grație invitației făcută de APTI – Asociația pentru Tehnologie și Internet am putut participa la Conferința Communia de la Torino dedicată evoluției universităților în mediul electronic. Există o asociere a instituțiilor de învățământ superior cu rolul de manageri ai cunoașterii. Problemele apar atunci când se pune problema cărei cunoașteri i se suprapun universitățile ca manageri și creatori? Au existat diverse păreri care au pornit de la rolul universităților ca și creatori de informație și până la aceea de gestionari a conținutului generat de parteneri. Și într-adevăr universitățile dețin un rol principal în contextul diverselor proiecte menite a construi colecții digitale de la OER-uri (Open Educational Resources) și până la depozite digitale menite a prezerva rezultatele de cercetare.

Infrastructura informațională a fost unul din punctele de interes a conferinței și unul de atracție pentru mine ca specialist. Temele abordate în cadrul dezbaterilor secțiunii au avut în multe puncte atingere cu necesitatea de a găsi o soluție pentru problema drepturilor de autor pentru operele care intră în circuitele publicistice. Mai ales atunci când se pune problema articolelor ca rezultat al cercetărilor întreprinse în universități. Concluziile, care vor fi reflectate și în viitoarele recomandări ale proiectului conduc către un model armonizat în Europa pentru drepturile de autor, care să dea mai multă libertate de decizie acestuia în ceea ce privește modelul de valorificare a operei sale.

În contextul unei adevărate explozii de contribuții a căror licențe de exploatare sunt din ce în ce mai permisive cu necesitățile utilizatorului de a se informa și reutiliza resursele electronice, se pune problema felului cum acestea se raportează la actualele sisteme de evaluare și valorizare. În acest cadru de discuție s-a pus și problema accesului deschis ca oportunitate de publicare și rapidă afirmare a cercetătorilor. Add a comment

dediu iulianSusținerea publica a lucrării de doctorat cu tema Managementul serviciilor pentru utilizatori în bibliotecile contemporane, doctorand Liviu-Iulian Dediu va avea loc în data de 17 decembrie a.c., între orele 10-12, la Sala de Consiliu a Facultății de Litere din București.

Ellen Tise este, începând cu acest an, 2009, președintele nou ales a IFLA (The International Federation of Library Associations and Institutions)1. Campania sa electorală sa concentrat pe cinci aspecte considerate fundamentale pentru dezvoltarea bibliotecilor contemporane: orientarea utilizatorilor, advocacy, spațiul bibliotecii, rolul bibliotecii în cadrul incluziunii sociale și necesitatea de realizare a unor parteneriate durabile. Alegerea sa confirmă faptul că aceste aspecte, privind dezvoltarea bibliotecilor contemporane, sunt recunoscute de marea majoritate a membrilor IFLA drept importante. Votul a confirmat nu doar alegerea unui președinte, ci și nevoia pentru soluții care să conducă bibliotecile spre centrul de maxim interes social, nevoie recunoscută de întreaga comunitate profesională internațională.

Managementul serviciilor pentru utilizatori în bibliotecile contemporane

Add a comment

Bogdan Trifunovic@ IFLA 2009Congresul IFLA de la Milano s-a închis oficial joi pe 27 august. Fostul președinte al IFLA, Claudia Lux din Germania împreună cu președintele Asociației Bibliotecilor Italiene Mauro Guerrini și noul președinte al IFLA Ellen Tise din Africa de Sud ales pe perioada 2009-2011, au considerat conferința a fi una reușită în ciuda problemelor economice care apasă întreaga lume și bibliotecile de asemenea. Aproape 4.000 de delegați înregistrați și peste 500 de oameni care s-au implicat direct în organizarea congresului trebuie spus că este considerat a fi un real succes. Pe de altă parte, au fost vizibil mai puțini cei care au expus (comparativ cu, conferința ALA de la Chicago, toate cele expuse păreau mai mici și mai puțin atractive). Delegați la IFLA cu mult mai multă experiență ne-au spus nouă celor care au ajuns la IFLA pentru prima oară, că, congresul IFLA a fost vizibil lovit de criză. Cu toate acestea IFLA pentru mine a fost o experiență extraordinară iar cea ce-mi place cel mai mult este că am avut ocazia să ascult o mulțime de prezentări excelente și să întâlnesc colegii, lucru de bază pentru orice conferință de success. Add a comment

Ziua Eliberării Documentelor (Document Freedom Day - DFD) este o zi internațională dedicată independenței documentelor de birou. Ea va fi o zi a efortului fundamental de a educa publicul și de a-l informa despre importanța Formatelor Libere pentru documente și a Standardelor Deschise în general.

Eliberați-vă documentele, salvați-vă informația!

Veți fi capabili să vă citiți propriile documente de birou peste douăzeci de ani? În fiecare zi milioane de utilizatori de calculatoare, ca Dumneavoastră, editează texte și foi de calcul, fac fotografii și înregistrări audio și video. Ce s-ar întâmpla dacă nu v-ați mai putea reciti scrisorile personale sau dacă nici n-ați mai putea deschide albumul cu poze din luna de miere? Ce s-ar întâmpla dacă nu veți mai putea partaja aceste fișiere cu prietenii, fiindcă programele pe care le folosiți nu pot interacționa? Pentru a vă ajuta să faceți documentele Dumneavoastră rezistente în timp, celebrăm Ziua Eliberării Documentelor (Document Freedom Day – DFD) pe 31 martie.

Există o soluție simplă: Standarde Deschise și formate de fișier deschise, bazate pe ele. Orice persoană și orice program pot salva documente în aceste formate și se pot asigura că lumea va putea citi aceste fișiere, indiferent de software-ul folosit. Oricine poate scrie programe care sa citească și să scrie fișiere în aceste formate. Internetul a fost construit pe Standarde Deschise și acesta este motivul pentru care vedeți atât de multă inovație online. Add a comment

logo conferintaHaga, 28-30 octombrie 2009

În zilele de 28-30 octombrie 2009, a avut loc la Haga, la sediul Universal Decimal Classification Consortium (Consorţiul CZU) – www.udcc.org un eveniment remarcabil, cu semnificaţii majore pentru utilizatorii sistemelor de clasificare în general şi ai Clasificării Zecimale Universale în special. Evenimentul a fost găzduit de Koninklijke Bibliotheek (Biblioteca Regală) din Haga şi a avut două manifestări distincte: o masă rotundă, intitulată „UDC Editorial Perspectives”, în 28 octombrie şi un seminar internaţional cu tema „Classification at a Crossroads: Multiple Directions of Usability” (Clasificarea la răscruce: multiple direcţii de utilizare), în 29 şi 30 octombrie 2009.

Add a comment

ImageMă bucur că în perioadă de mare restrângere există disponibilitatea de a oferi poziţii cheie aş putea spune. Succes!
 
Anunţ post vacant – Director Executiv
Asociaţia Naţională a Bibliotecarilor şi Bibliotecilor Publice din Romania (ANBPR), cu sediul in Bucuresti, angajează Director Executiv pentru organizarea şi conducerea Departamentului operaţional,.

Descrierea postului:
Directorul Executiv are responsabilitatea principală a managementului general al organizaţiei, care include identificarea oportunităţilor de finanţare, implementarea strategiei organizaţiei, supervizarea finanţelor, implementarea programelor existente, relaţiilor publice şi resurselor umane. Este subordonat direct Preşedintelui Asociaţiei. Activitatea se va desfasura in principal la sediul din Bucuresti.

Anunţ post vacant – Asistent Director
Asociaţia Naţională a Bibliotecarilor şi Bibliotecilor Publice din Romania (ANBPR), cu sediul în Bucureşti, angajează Asistent Director în cadrul departamentului operaţional.

Descrierea postului:
Asistentul Director se subordonează Directorului Executiv al ANBPR şi îl sprijină activ în realizarea managementului general al Asociaţiei, în mod special în ceea ce priveşte arhivarea şi sistematizarea documentelor şi alte sarcini specifice. Activitatea se va desfasura in principal la sediul din Bucuresti.

Persoanele interesate pot trimite scrisoare de intenţie şi CV, până la data de 24 iulie 2009, pe adresa de e-mail: anbpr_ro [at] yahoo.com . Pentru informaţii suplimentare sunati la telefon 0744341998 sau accesati www.anbpr.org.ro/forum
Add a comment

Stimați colegi,

A mai trecut un an și chiar dacă urările ar părea prozaice, doresc să vă mulțumesc pentru tot efortul dumneavoastră și vă urez multă fericire și sănătate.
Sunt absolut convins că fiecare acolo unde își desfășoară activitatea a dorit să schimbe ceva în bine mai mult decât îndatorirea o prevede. Cred că aspirațiile dumneavoastră în ceea ce privește evoluția breslei nu s-au mărginit doar la limitele remunerării și uneori a unei slabe considerații. Sunt numeroase exemple de activități care doresc evoluția și care au efecte vizibile în comunitățile în care acționează. Ceea ce s-a remarcat în ultima vreme este dorința de a schimba nivelul de cunoaștere al realităților și mai ales de a modifica climatul de interacțiune între specialiști și utilizatorii pe care aceștia îi servesc. Schimbările nu au anvergura celor pe care mulți dintre noi și le-ar dori din diferite motive, dar este vizibilă o schimbare, o evoluție și pentru acest lucru doresc să vă mulțumesc și să vă felicit.

Anul acesta a stat tot sub regula lui 90-9-1 (http://www.90-9-1.com/), dovedindu-se a fi una dificil de infirmat. Chiar dacă audiența a crescut și numărul celor interesați să contribuie la conținut s-a modificat în mod pozitiv, rămâne totuși o bătălie care trebuie să fie dată pentru modificarea procentului de aur.
În acest sens vă invit pe toți să participați în cadrul comunității, să fiți activi exprimându-vă opiniile și să vă transformați în cel mai bun răspuns pe care cei interesați l-ar căuta.

Un an nou cu bine și multă sănătate pentru că restul sunt doar consecințe pozitive.

La Mulți Ani!

Add a comment

{xtypo_rounded2}Apelul 6 al TIC – Zi de informare, 9 octombrie 2009, Luxemburg{/xtypo_rounded2}

Cine ar trebui să participe?

{xtypo_info}Acest eveniment se adresează cercetătorilor interesați în trimiterea propunerilor de proiecte la cel de-al șaselea apel TIC al PC7, obiectivul TIC-2009.4.1: Biblioteci digitale și prezervare digitală.{/xtypo_info}
Această zi de informare are ca scop ajutarea participanților pentru a înțelege mai bine programul și criteriile pentru evaluarea propunerilor, pentru a ușura împărtășirea ideilor și a experienței și pentru a întâlni posibilii parteneri pentru posibile consorții.

Trebuie remarcat faptul că agenda se va focaliza pe domeniile de cercetare menționate.

La ce să ne așteptăm?

o sesiune plenară dimineața care va oferi participanților informații asupra programului curent și asupra problemelor de natură practică legate de pregătirea propunerilor.
Scopul sesiunilor paralele înainte și după prânz este de a explora și discuta în mai mare detaliu fiecare dintre rezultatele specificate în programul de lucru. Subiectele sesiunilor paralele vor fi:

  • Prezervarea digitală
  • Soluțiile inovative pentru bibliotecile digitale multimedia
  • Experiențe culturale adaptate
  • Rețele de excelență și acțiuni de coordonare și sprijin


O agendă provizorie poate fi descărcată de {xtypo_button1} aici {/xtypo_button1}.


Înscrierea se poate face până pe 4 octombrie.

Add a comment
stiker1ro.pngDe ce Libertatea Documentelor?

Trăim într-o eră în care documentele tradiţionale sunt înlocuite treptat cu documentele electronice. Libertatea documentelor este fundamentală pentru ca acestea să supravieţuiască aplicaţiilor folosite în acest moment  permiţând alegerea şi schimbarea acestora în mod liber.

Libertatea Documentelor şi Democraţia

Documentele electronice folosite astăzi includ înregistrări administrative precum taxele şi cele de natură legală sau a minutelor lucrărilor sesiunilor parlamentare.
Siguranţa că aceste înregistrări rămân sub controlul administraţiei este esenţială pentru funcţionarea unei democraţii funcţionale. Acelaşi lucru este adevărat pentru toate interacţiunile dintre cetăţeni şi guvernele acestora, care nu ar trebui să depindă de monopoluri sau de un produs proprietar ori de o singură companie.
Add a comment

Ai dori să lucrezi la CERN la frontiera cunoașterii și a tehnologiei de înaltă performantă? Suntem printre cei mai mari și în fruntea centrelor de cercetare din lume și abia am început operațiunile la LHC – Large Hadron Collider: „mașina big-bangului” care va deschide o nouă eră a descoperirilor științifice. Ne bucurăm de un mediu divers, prosper și multicultural în inima Europei în vecinătatea frumosului oraș Geneva în Elveția.

Căutăm o persoană dinamică, entuziastă și motivată care să ni se alăture la CERN. Add a comment

Subcategorii

Participarea la evenimente care au o coagulare în mediul virtual cu sau fără corespondent fizic.
Evenimente desfăşurate în afara ţării la care membrii comunităţii au participat şi doresc să împăşească impresiile şi concluziile.
Evenimete la nivel naţional la care membri ai comunităţii au participat şi doresc să relateze concluziile şi impresiile.
Aceste evenimete sunt cele la care membrii comunităţii nu au participa, dar care prin importanţa lor trebuie menţionate şi luate în evidenţă pentru efectele care le produc. Aceste evenimente nu sunt diferenţiate intern şi extern precum cele la care membrii comunităţii au participat direct.
Din momentele vieții fac parte și despărțirile. Suntem convinși că aici veți afla că cei dragi nouă și-au luat rămas bun doar pentru o vreme.