reprezentare logo Kosson

Institutul Național pentru Cercetare și Formare Culturală (INCFC) a lansat cea de-a noua ediție a publicației „Barometrul de Consum Cultural 2014”, cea mai importantă analiză statistică a sectorului cultural din România. Evenimentul s-a desfășurat luni, 16 martie 2015 marcând și inaugurarea oficială a Institutului.

Barometrul de Consum Cultural 2014. Cultura, între global și local” oferă informații despre dinamica valorilor şi practicilor din societatea românească de astăzi, despre modul în care populația se raportează la sectorul cultural, devenind un instrument esențial în dezvoltarea strategiilor locale și regionale. Rezultatele reflectă vitalitatea culturală la nivel național, precum și tendințele de consum ale populației. Volumul se adresează atât publicului larg, cât și specialiștilor și reprezentanților autorităților publice centrale și locale.

Potrivit Barometrului: 24% dintre români consideră cultura ca fiind „nu prea importantă” și 63% din populația României nu merge niciodată la teatru, în schimb, 47% din populația României citește cărți o dată pe lună sau mai mult, iar 43% dintre români vizitează muzee o dată pe an sau mai des. Analize detaliate despre principalele obiceiuri de consum cultural se regăsesc în cele opt capitole ale studiului.

[SURSA]