reprezentare logo Kosson

Va multumim pentru invitatia de a posta in cadrul platformei virtuale Kosson.

Scanner automat de carte QidenusPrezentarea evenimentului Biblio 2011 credem ca a fost conturata foarte bine inaintea noastra de catre Dl. Arh. Inf. Constantinescu Nicolaie si Dn. Dr. Elena Chiaburu, astfel ne ramane doar sa multumim celor care ne-au oferit posibilitatea de a participa la aceasta conferinta unde am avut am prezentat cele mai noi tehnologii in domeniul digitizarii. Incepem prin a multumii D-nei Dr. Elena HELEREA, D-lui Dr. Daniel NAZARE, D-nei Dr. Angela REPANOVICI, D-lui Dr. Ion VISA si nu in ultimul rand tot personalului Bibliotecii Transilvania Brasov pentru modul  prietenos in care ne-au primit si ne-au raspuns la orice cerinta de organizare si logistica.

Suntem multumiti ca am participat la conferinta Biblio2011, unde am avut ocazia sa reintalnim vechi cunostinte si pasionati din domeniul digitizarii si arhivarii documentelor vechi de patrimoniu. Vom prezenta foarte pe scurt echipamentele cu care am fost prezenti anul acesta la Conferinta Internationala BIBLIO2011:

Primul echipament expus a fost un scanner de carte automat. S-a vorbit mult in ultimii 2 ani despre scannere automate de carte, existand, cel putin la nivel declarativ, un interes extrem de ridicat pentru aceste echipamente. Intoarcerea automata a paginilor si atingerea unor viteze de scanare de 1500-2500 pagini pe ora sunt avantaje extrem de atragatoare pentru orice specialist in digitizare si arhivare electronica.

Scanner-ul de carte automat prezentat a fost un Qidenus RBS PRO A3+. Oferta noastra include 5 modele de scannere de carte automate insa motivul pentru care am ales scanner-ul Qidenus il reprezinta posibilitatea acestuia de a scana cartile atat in modul automat cat si in modul semi-automat, (modul necesar pentru scanarea cartilor cu pagini rupte sau foarte deteriorate).

Modul semi-automat de scanare presupune intoarcerea paginilor manual, de catre operator, iar scanner-ul capteaza automat imaginile. Consideram ca este foarte important pentru un astfel de echipament sa aibe un mod semi-automat de scanare, ast fel incat sa se poata scana orice tip de carte. Nu ne dorim sa oferim clientilor nostri un echipament scump cu care pot scana doar cartile in stare buna iar pentru cartile foarte deteriorate sa le cerem sa achizitioneze un alt scanner. Oricat ar fi de profitabil pentru noi ca furnizori de echipamente, acest lucru nu este nici etic, nici eficient si nici posibil, avand in vedere bugetele extrem de limitate ale institutiilor de cultura din Romania. Ne-am castigat aprecierea clientilor fiindu-le alaturi in proiectele de digitizare realizate si ne mandrim ca echipamentele  noastre au fost folosite le realizarea Bibliotecii Digitale DacoRomanica.ro

Si fiindca o poza face cat o mie de cuvinte, va invitam sa urmariti o scurta prezentare video a scanner-ului automat de carte prezent la BIBLIO 2011. (scanare carte veche de la 1702)



Al doilea echipament prezentat in cadrul conferintei a fost scannerul 3D portabil Artec MH. Ca specialisti in digitizare, nu puteam sa nu ne implicam in noile tehnologii de digitizare 3D ce deschid noi posibilitati de cunoastere si cercetare in extrem de multe domenii. Scannerul portabil Artec MH reprezinta noua solutie propusa de noi pentru digitizarea 3D rapida si eficienta a diverselor obiecte in mediul educational si cultural - crearea de muzee virtuale, restaurari opere de arta, design, inginerie inversa, prototipare, etc.

Dupa cum au putut constata si vizitatorii standului nostru, scannerul este portabil si extrem de usor de utilizat, iar aplicatia software furnizata gratuit impreuna cu echipamentul permite sudarea si finisarea suprafetei 3D scanate. Scannerul este un instrument perfect pentru istorici, muzeografi, arheologi si specialisti in conservarea patrimoniului - scanarea color a artifactelor (vase de lut antic, statui, obiecte de arta sau cult din muzee, etc) da forma si viata istoriei lumii ducand la dezlegarea misterelor trecutului.
 



Profitam de aceasta oportunitate pentru a-i invita pe totii participantii la conferinte sau evenimente unde avem prezentate solutii de digitizare si arhivare a documentelor, sa se opreasca cu incredere la standul nostru, fara nici un fel de reticenta, pentru a ne cunoaste si a discuta impreuna despre cele mai noi informatii din domeniu. Participam la aceste evenimente tocmai pentru a cunoaste nevoile din domeniul arhivarii-digitizarii, precum si pentru un schimb de informatii benefic pentru toti specialistii din acest domeniu extrem de interesant. Aceste evenimente reprezinta reale oportunitati de cunoastere si informare, nu de vanzare de produse.

Esanu Corneliu Stefan
Product Manager