Programa acestui semestru a fost alcatuită din cursuri de “Information and Knowledge Management” (IKM - Sirje Virkus) și “Human Resource Management” (HRM - Aira Lepik) iar modalitate de lucru aleasă de profesorii din Tallinn s-a axat pe principiile tehnicii constructiviste de predare (anume crearea unui mediu de lucru liber, unde ideile să fie dezbatute și analizate în voie fără fixarea într-o unic accepțiune a subiectelor). În majoritatea sesiunilor de lucru am avut onoarea să primim și să discutam cu câteva dintre personalitățile domeniului, fie în persoană (alături de noi în sala de curs), cât și virtual (prin intermediul audio și video-conferințelor). Din programa de studiu pentru IKM au făcut parte:
- introducere, dimensiuni și abordări pentru managementul informației și al cunoașterii; practicii și teorii ale managementului cunoașterii (video-conferință cu Christian Schlögl, Universitatea Graz, Austria)
- tehnologii, procese, sisteme de partajare a cunoașterii (cu accent pe interoperabilitate semantică, access deschis & partajarea informației - Getaneh Ageng, University of Portsmouth DILL 1, UK; Liliana Melgar, DILL 1)
- regăsirea informației - modele si relevanță (analize infometrice și webometrice - Peter Ingwersen, Royal School of Library and Information Science, Danemarca)
- resurse educaționale deschise (Nithin Lakshamana, DILL3) care a avut ca scop elaborarea unui obiect educațional (learning object ) folosind unul dintre programele: exeLearning, Xerte, Glomark, Reload.
- alfabetizare informațională - Jesus Lau (Mexic); Lucy Tedd (Aberystwyth University) și organizația pentru alfabetizare informațională (Sheila Weber, University of Sheffield, UK) & Bill Johnston, University of Strathclyde, Scotland, UK.)
- procese educaționale colaborative (Carol Kuhlthau - Rutgers University-Center for International Scholarship in School Libraries)
- audio-conferință despre absurditatea disciplinei Managementul cunoașterii (Tom Wilson, Sheffield University, UK)
Pentru ambele cursuri, evaluarea a constat în notarea unor teme principale ținându-se cont și de participarea la discuțiile în sala de curs sau pe forumul platformei educaționale. A fost un semestru complex, foarte plin din punct de vedere al informației acumulate, iar faptul că majoritatea proiectelor au fost rezultatele muncii de echipă, a facut ca semestrul să treacă pe nerasuflate.
Din Iunie 2011, Masterul DILL are o nouă prezentare pe care o puteți accessa la