Ziua Culturii Naționale, un eveniment care a fost stabilit prin lege (LEGE Nr. 238 din 7 decembrie 2010). Anul acesta, când se împlinesc 10 ani de activități dedicate acestei zile, aș dori să...
Citește mai departe...
Julien A. Raemy, a publicat lucrarea sa de masterat care este foarte interesantă pentru cei care doresc să aibă i imagine tehnică a mecanismelor ce permit expunerea patrimoniului cultural...
Citește mai departe...
mArcel este primul podcast în domeniul științelor informării din România. Membrii grupului mArcel și invitații lor discută despre informație, tehnologie, educație și...
Citește mai departe...
The Role of Information in Services Provided to Innovative Users
15 - 16 September 2020, Brașov, Romania
https://www.icisil2020.com
The conference will be organized by Transilvania University of...
Citește mai departe...
Redactorii acestui volum doresc să împărtășească rezultatele proiectului „Modernizarea serviciilor bibliotecare academice în Moldova”, finanțat prin Programul de cooperare norvegian în...
Citește mai departe...
La mulți ani Bibliotecii Centrale Universitare „Mihai Eminescu” din Iași la 180 de ani de activitate neîntreruptă de la organizarea Bibliotecii Academiei Mihăilene.
„În această zi [8 nov. 1839],...
Citește mai departe...
Secretariatul comisiei de concurs anunţă rezultatul final al concursului, conform Regulamentului de organizare şi desfăşurare a concursului de proiecte de management organizat pentru Biblioteca...
Citește mai departe...
În perioada 18 martie-16 aprilie 2011 s-a derulat in SUA programul pentru Romania a Centrului Mortenson pentru programe internaționale de pregătire a bibliotecarilor . Pentru Romania acest proiect s-a numit Programul de training pentru lideri si inovatori . Obiectivele programului au fost :
dezvoltarea de abilităților participanților pentru a deveni membri informați si angajați in echipele în care lucrează.
perfecționarea abilităților de prezentare comunicare și conducere.
consolidarea cunoștințelor de managementul proiectelor și orientarea spre obținere de rezultate palpabile.
participanții vor învăța noi strategii pentru evaluarea nevoilor comunității și pentru dezvoltarea de noi servicii.
Primul rezultat , forțat de gazdele americane prin trainingul de scriere de proiect pe care l-am avut acolo a fost scrierea a trei proiecte care urmau să fie implementate in țară- Play a game @biblioteca publica, Istorie locala @biblioteca publica cu rezultat www.istorielocala.roșiClick@platforma online de instruire pentru bibliotecari.
Finanțarea oferită de Centrul Mortenson pentru Programe Internaţionale al Universităţii din Illinois (SUA) a venit prin organizaţia nonprofit Electronic Information for Libraries (EIFL) Italia și prin ANBPR care a trimis banii bibliotecilor participante. Perioada de derulare a fost de un an : septembrie 2011- august 2012.
S-a profitat de întâlnirile de evaluare a proiectelor 21-27 septembrie 2012 , și s-a mai organizat o prezentare a proiectelor la conferința PROedit de la Sinaia de la sfârșitul lunii septembrie. Workshopul dedicat s-a numit „Management de proiect. Erori comune în scrierea și implementarea proiectelor” S-a vorbit și despre erori dar s-a vorbit mai ales despre aceste trei mici proiecte.
Istorie locală @ biblioteca ta publică
Proiectul și-a propus să contribuie la creşterea gradului de utilitate şi implicare în sprijinul educaţiei permanente a bibliotecilor judeţene Produsul final se dorea a fi un suport informaţional accesibil prin Internet, conţinând materiale documentare şi informative despre istoria locala a fiecărei zone.
Proiectul a fost gândit ca un material didactic în beneficiul elevilor , a învăţătorilor și profesorilor, și în final a întregii comunități ,care vor putea accesa în format electronic documente existente în colecţiile bibliotecilor publice .
Portalul www.istorielocala.ro este un istrument care poate să adune in jurul lui ca și colaboratori si parteneri toate bibliotecile județene din Romania. ( Bihor, Brăila, Cluj, Suceava, Vâlcea)
Play a game @biblioteca publica
A generat un nou serviciu pentru adolescenți
Proiectul implementat în patru biblioteci publice din ţară și-a propus folosirea jocurilor video de către adolescenţi pentru petrecerea timpului liber şi socializare. Din bugetul alocat bibliotecii judeţene, respectiv 6.000 lei, s-au achiziţionat console Playstation 3 & Wii, xBox360;TV; accesorii; jocuri şi câteva piese de mobilier pentru a crea un spaţiu plăcut şi atrăgător.
Obiectivele proiectului , sunt oferirea unui serviciu de recreere și socializare modern destinat adolescenţilor din instituţiile de învăţământ; atragerea adolescenţilor în bibliotecă şi creşterea cu 10% a numărului de vizite ale acestei categorii de public.
Pe Blogul proiectului : http://playagame.comli.com/ putem citi : ”de fiecare dată când auzeam de aceste console mă gândeam cum ar fi să le pot utiliza şi eu, să mă joc până nu mai pot. Până acum ceva timp credeam că acestea sunt lucruri exclusive, doar pentru cei care şi-le permit, un vis care nu poate fi realizat prea uşor, dar Centrul Europe Direct a făcut acest vis o realitate. Lucruri pe care le vedeai doar în ţări ca America sau Anglia au devenit posibile şi în Români.”
Proiectul a avut ca obiectiv crearea de resurse profesionale și postarea lor pe platforma online a ANBPR.
Scopul acestui proiect este dezvoltarea profesională a bibliotecarilor publici pentru a oferi servicii moderne, bazate pe IT, în comunităţile deservite. De asemenea, proiectul îşi propune, în lista obiectivelor sale, crearea unui context accesibil pentru învăţare având în vedere câteva instrumente şi modalităţi de învăţare:
Organizarea de workshop-uri/ateliere de învăţare a utilizării noilor tehnologii - tablete şi e-readere.
Astfel, se va contribui la transformarea informaţiei în cunoaştere şi va fi oferit comunităţii un instrument indispensabil în formarea şi dezvoltarea sa continuă - Bibliotecarul 2.0.
(Baia Mare, Bacău, Focșani, Galați și Iași)
Fiecare dintre proiecte demonstrează ca:
În Romania se pot implementa proiecte consorțiale,
Se poate lucra in echipa trecând peste diferențele de culturale și individuale.
Cu bani relativ puțini se pot face proiecte interesante , care sunt susceptibile de a fi replicate , sau la care oricine se poate alătura, beneficiind de experiența deja dobândită, făra a face fata dificultăților întâmpinate .
Oricare dintre echipe vă așteaptă să vă alăturați lor, să folosiți produsele create sau să luați modelul!